خبرگزاری فارس
منبع: نسیم قدس
هنگامی که امپراتوری عثمانی در اوج اقتدار خود منافع اقتصادی و سیاسی غربیان را به خطر انداخته بود، یکی از شیوههای پنهان دشمنان برای درهمشکستن قدرت آنان چنین بود که دختران زیباروی یهودی را به بهانهای بر سر راه بزرگان سیاست و اقتصاد آنان قرار میدادند و یا آنها را به حضور سلاطین عثمانی پیشکش میکردند. صاحبنظران یکی از علل سقوط امپراتوری عثمانی را نفوذ زنان یهودی در دربار سلاطین آن و پیدایش نسلهایی با مادر یهودی از سلاطین مسلمان میدانند....ادامه مطلب
نفوذ در یک خاندان ثروتمند مسیحی
«خاندان آنیلی2 هماکنون مالک مجموعه عظیم فیات هستند که کارخانه اتومبیلسازی فیات نیز بخشی از آن مجموعه به حساب میآید. مالکیت «باشگاه یوونتوس» و روزنامههای «لاستامپا» و «کوریره دلاسرا» تنها گوشهای از اموال این خاندان است. آنها سالانه دستکم شصت میلیارد دلار (بیش از درآمد نفتی سالانه کشورمان) درآمد دارند و همین ثروت و قدرت رسانهای آنها را به خاندان سلطه در ایتالیا بدل کرده است تا جایی که حتی رئیسجمهور نیز از آنها حرفشنوی دارد.3
بزرگ این خاندان در سالهای پایانی قرن بیستم و سالهای آغازین قرن بیستویک، «جیووانی آنیلی» یک مسیحی کاتولیک و سوپر میلیاردر و سناتور سرشناس ایتالیایی بوده است. او همسری یهودی4 اختیار میکند و از این وصلت، صاحب فرزندی میشود که او را ادواردو نام مینهند.
ادواردو بعدها دلباخته اسلام و انقلاب اسلامی میشود. به ملاقات امام خمینی (ره) میآید و نهایتا در سال 2000 در ماجرای مشکوکی از دنیا میرود. او اکنون در ایران اسلامی با عنوان شهید مهدی آنیلی شناخته میشود.
اما سرنوشت خانواده مسیحی آنیلی به گونهای دیگر رقم میخورد. مارگریتا، تنها خواهر ادواردو با مردی یهودی و صهیونیست وصلت کرده است و «جان لاپوالکان» حاصل این پیوند در سال 1997 پس از آن که «جیووانی اومبرتو» پسرعموی ادواردو که به عنوان جانشین رئیس فیات برگزیده شده بود، بر اثر سرطانی ناشناخته از دنیا میرود؛ با نظر شورای رهبری فیات به این سمت برگزیده میشود.5
حقیقت آن است که درگذشت مشکوک ادواردو و پسرعمویش در سالهای قبل، سهمالارث خواهرزادههای یهودی و صهیونیست او را افزایش داده و در توطئهای خاموش، ثروت خانواده بزرگ آنیلی که کاتولیک بودند، به یهودیان صهیونیست منتقل شده و مدیریت مجموعه عظیم فیات و سایر موسسات و شرکتهای متعلق به آنیلیها، به سادگی به یهودیزادگان آن خاندان رسیده است.6
یک مفسر قرآن با ریشه یهودی
در علم تفسیر و معرفی طبقات مفسران بعد از صحابه از جماعت تابعین نام میبرند که شاگردان مفسران صحابه باشند. ا زجمله «جماعت تابعین» محمدبن کعب قرظی از مفسران معروف و از نژاد یهود بنیقریظه بوده که در قرن اول هجری میزیسته است.7
آیا کریستف کلمب یهودی بود؟
«مسیحی بودن» یا «تظاهر کلمب به مسیحیت» و «یهودی بودن او در خفا» از موضوعات مهم تاریخی است، چراکه به تحولات عمیق کشورهای غربی یعنی «رنسانس» که در واقع با سفر کلمب و رسیدن وی به قاره نو شروع میشود، رنگی خاص میزند. معنای «یهودی بودن کلمب» ـ خصوصا که اثبات شده هزینههای سفر او را نیز یهودیان تامین کردهاندـ این است که یهود از همان آغاز سفر کلمب، برای تسلط بر منافع حاصل از این سفر و مصادره هرگونه منفعت حاصل از آن «برنامه» داشته است.
البته روشن است که عموم نویسندگان و فیلمسازان غربی که در نظام سلطه غرب رشد میکنند، در پی کتمان این «نتیجهگیری» باشند.
ژان پل دوویول (jean paul Duviol) درباره حضور یهودیان در سفر کلمب به سوی قاره آمریکا، آماری میدهد که بسیار چشمگیر است:
«در سپیده دم روز جمعه سوم اوت 1492، نزدیک به صد ملوان سوار بر کشتیهای پینتا و نینیا و کشتی پرشکوه و جلال سانتاماریا که کشتی خود دریاسالار بود، از سواحل اندلس دور میشدند.»8
«کشتی کلمب حدود سی یهودی تغییر دین داده را که بیشک این سفر را موقعیت خوبی برای فرار از دادگاه تفتیش عقاید میدیدند، حمل میکرد، ولی دریغ از یک کشیش»9
و در جای دیگر مینویسد:
«آیا همان طور که خیلی از متخصصان تاکید کردهاند، اصلیت کلمب یهودی بوده است؟ شاید! ولی مسلم این است که او ایمان کاتولیکی عمیقی داشته و حتی تا حد عرفان هم پیش رفته است.»10
ما با دو نکته از سخنان این نویسنده غربی کار داریم:
1-سی نفر یهودی در این سفر با کلمب بودهاند.
2-به نظر بسیاری از متخصصان، خود کلمب هم یهودی بوده است.
بیشتر مؤلفان صاحب شهرت غربی که آثاری از ایشان به فارسی ترجمه شده است، از پرداختن به هر موضوعی که نشان دهنده توطئهآفرینیهای یهودیان در عرصههای گوناگون تعاملات یهودیان با مردم مسیحی و مسلمان باشد، پرهیز دارند.
اینان گاهی که ناچار از بیان بعضی معلومات مدفونشده در سینه کتابخانهها و مراکز تحقیقیشان میشوند، آن را در چنان لفافی میپیچند که بر خواننده راه هرگونه برداشت منفی علیه یهود بسته باشد!
جمع چنین نویسندگانی اگرچه میکوشند به منزله یک تن واحد عمل کنند، واقع این است که در زمینههایی این هماهنگی بنا بر ماهیت تعاملات انسانی و این که: «دروغگو کمحافظه است» به طور کامل رخ نمیدهد و به همین علت مقایسه اظهارات یکایک این جمع از محققان و تأمل در آن میتواند بخشهایی از معلومات دفن شده غربیها را بنمایاند و منجر به طراحی پرسشهای جدید یا استنتاجات کلیدی مهمی شود.
در مورد شگرد دوویول در بازگویی نقش یهودیان در سفر اکتشافی کلمب این موضوعات تامل برانگیز است:
1-دوویول اگر از «سی تن از همراهان یهودی کلمب» سخن میگوید، بلافاصله نیز به خواننده یادآوری میکند که ایشان «تغییر دین» داده بودند و در عین حال نمیگوید چرا تغییر دین داده بودند؟ همچنین از تشریح ماهیت این «تغییر دین» که مورد قبول دستگاههای رسمی مسیحیت ـ که اتفاقا به شدت دنبال مسیحی کردن یهودیان بودهاند ـ واقع نشده، سخنی به میان نمیآورد.
2-دوویول اگر از «تاکید خیلی از متخصصان» درباره به یهودی بودن کلمب، سخن میگوید، در عین حال به عنوان حقیقتی مسلم از «ایمان کاتولیکی عمیق» او سخن میگوید و تا حد یک عارف مسیحی جایگاه او را بالاتر میبرد!
3-در سراسر کتاب دوویول سخنی از نقش جدی مسلمانان در فراهم آوردن مقدمات علمی صورت گرفتن این سفر نیست! این اثر کاستیهای فراوان دیگری نیز دارد که در اینجا در پی نقد آن نیستیم و علاقهمندان را به این منابع ارجاع میدهیم:
-بازنگری سفر کریستف کلمب، محمّد طیّب، انتشارات تربیت، تهران: بهار 1377.
- پژوهه صهیونیّت (مجموعه مقالات)، به کوشش محمد احمدی، موسسه فرهنگی پژوهشی ضیاء اندیشه؛ تهران: دی 1376، مقالهای باعنوان «سفر کریستف کلمب: بازیابی نقش یهود»، صفحات 142- 83.
پی نوشتها
1- هدیه مسیح (سیری در زندگی ادواردو آنیلی)، مصطفی غفاری ساروی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران: 1386، ص77
2.Agnelli
3. هدیه مسیح (سیری در زندگی ادواردو آنیلی)، مصطفی غفاری ساروی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران: 1386، ص10 و 11.
4. پرنسس مارلا
5. هدیه مسیح (سیری در زندگی ادواردو آنیلی)، مصطفی غفاری ساروی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران: 1386، ص63.
6. هدیه مسیح (سیری در زندگی ادواردو آنیلی)، مصطفی غفاری ساروی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران: 1386، ص76 و 77.
7. قرآن در اسلام؛ علامه سید محمدحسین طباطبایی، به کوشش سیدهادی خسروشاهی، موسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم). قم: 1386. ص 71 (متن و پانوشت).
8. به دنبال کریستف کلمب. ژان- پل دوویول. تصویرگر: موریس پومیه. ترجمه بیتا شمسینی؛ انتشارات ققنوس. تهران: اسفند ماه 138.
9. به دنبال کریستف کلمب. ژان- پل دوویول. تصویرگر: موریس پومیه. ترجمه بیتا شمسینی. انتشارات ققنوس. تهران: اسفندماه 1384. ص 49.
10. به دنبال کریستف کلمب. ژان- پل دوویول. تصویرگر: موریس پومیه. ترجمه بیتا شمسینی. انتشارات ققنوس. تهران: اسفندماه 1384. ص 126 و 127.